dijous, 6 de maig del 2010

Copa Girona d'orientació a Hostalric, una cursa amb tristesa

El passat diumenge 2 de maig va disputar-se a Hostalric la segona prova de la Copa Girona d'Orientació. El mapa, que combinava la zona del nucli urbà i el castell amb els prats i boscos riberencs dels voltants estava en unes condicions òptimes gràcies a les humitats de les pluges dels dies abans.

Malauradament, al arribar a casa vaig assebentar-me d'una notícia de les que mai es volen rebre, l'Adrià Triquell, corredor veterà del COC, una persona de les que estimava de veritat l'esport de la orientació havia caigut fulminat per un atac de cor enmig de la cursa, una notícia molt trista, però sense cap dubte per a ell va succeir fent el que li agradava fer i enmig del bosc, aquest terreny que ens fascina a tots els orientadors, un record des d'aquest modest blog per tu Adrià i per tota la seva família.

Doncs bé, parlem de coses més alegres, o no, la meva cursa, pprrrrfffffff. No sé perque però últimament m'he posat la mania de fer les curses de menys a més, i Hostalric no va ser l'excepció, un inici horrorós, patètic. El traçat C1 s'iniciava amb la zona urbana del castell d'Hostalric, ja anava avisat, però sempre és una zona complicada, fins i tot s'havia ampliat l'escala del castell en el mapa perque sino era impossible de llegir, però en fi, les 4 primeres fites val més oblidar-les, un ritme de cursa lentíssim, no entrava en el mapa, no llegia corrent i de tot el que s'ha de fer per córrer bé orientació no feia res de res, un desastre.

Un cop passat el meu penós inici de cursa, el traçat se n'anava cap als boscos del nord del poble, a l'altre costat de la variant, boscos humits amb camps i rieres que van servir per anar-me centrant una miqueta i anar entrant en el mapa, vaig començar a atrapar corredors i anar-me trobant cómode per dirigir-me novament a la zona urbana del mapa, aquest cop sense castell, un parell de fites ràpides i entrada als boscos de ribera del sud del poble, aquí si que ja havia entrat del tot en el mapa i em sentia bé, atrapant a DE com la Marta que anava fent sempre al seu bon ritme sense parar, en Joan que va a tope entre els veterans i jo m'anava sentint bé.

A dos fites del final, la cursa es dirigia cap a la zona de la depuradora del poble, es creuava un riu amb uns quants espectadors veient els freakis corrent per l'aigua i animant, i a la penúltima tirada vaig optar per córrer per el carrer asfaltat per llegir bé el mapa, pensant que la cursa ja estava i que tot i haver començat tant malament havia anat millorant, i va ser pensant això, quan vaig comentre l'últim error del dia, i aquest si, de mega-principiant, fins i tot em fa vergonya explicar que tenint un pont al costat vaig voler creuar una riera envoltada de verd 3 per anar més recta, n'hi ha per plegar!!

Però bé, finalment a meta, cinqué i quart a HE en aquest inici de preparació per la Jukolan Viesti, poc a poc anirem progressant, però si m'atreveixo a fer aquests errors a Finlàndia no sé on m'hauran de venir a buscar!! El millor de tot, a la general de la Copa Girona pujo a la tercera posició en el meu primer any a Homes Elit, un resultat que sincerament no m'esperava aquest any, ara si, tocarà provar una Copa Catalana en aquesta categoria, a veure on puc acabar.

Resultats